2022.09.16. Pannónia ring OB

Ezen a pénteken rendezték meg az OB utolsó fordulóját a Pannónia ringen. Az időjárás előrejelzés sok jót nem ígért, de optimistán néztem a nap elé. Reggel kicsit hűvös volt, előző este ugyan még hidegre való gumit tettem fel, és úgy terveztem, hogy majd a második időmérő után váltok SC1-re, bíztam abban, hogy az idő addigra bemelegszik.

A boxban négyen voltunk, közte volt a régi motorom gazdája is, aki még kezdő motoros, így megbeszéltük, hogy az Ő etapjában felmegyek vele és segítek neki a pályát egy kicsit jobban megismerni. Egész ügyesen kezdett, de az utolsó körben a célegyenes végén kicsit elnézte a féktávot és sajnos a kavicságyban kötött ki, mivel mögöttem történt, így erről már csak a boxban értesültem. A motorja aránylag „olcsón” megúszta, nem úgy, mint Ő, kisebb váll- és csuklózúzódással és egy lapocka repedéssel. Ezúton is jobbulást kívánok neki!

Az én csoportom első szabad edzésén az aszfalt még érezhetően hideg volt, kicsit csúszott a motor, ami az időmön is meglátszott 2:11:5 időt sikerült menni. A következő időmérőre az időjárás is jobbra fordult, a pálya teljesen felszáradt és 20-22 fokra melegedett a levegő, ami hozta magával az időmet is, 2:07 -re sikerült lefaragni. Az utolsó időmérőre felraktam egy új SC1-es gumit és így vágtam neki az utolsó kvalifikációnak. Az eredmény nem is váratott sokáig, futottam egy 2:05:33, ami a 16. rajtkockára volt elég, ezen a pályán eddig ez volt a legjobb időm.

Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt a rendezők 15 óra helyett, 14 órára tették át a verseny kezdetét, hátha megússzuk az esőt. Az előre hozott rajt előtt 15 perccel elkezdett esni az eső, így senki nem tudta mi legyen, sokan átgumiztak esőre, de annyira nem lett vizes a pálya, hogy egyértelmű legyen a vizes gumi, de a slick már necces. Tanácstalanul álltunk a rajt előtt, ezért a szervezők összehívták a versenyzőket, és megszavaztuk, hogy 15 órakor kezdődjön a futam, mert addigra be lehet motorozni az eső gumikat. Ámde 14:45-re megint megtréfált az időjárás, mert elkezdett felszáradni a pálya, és ismét felmerült a kérdés milyen gumival induljunk neki a versenynek? Mivel nekem nem volt eső gumim, nem volt kérdés, ha vizes a pálya nem indulok. A rajt előtt 10 perccel bejelentették, hogy szabadon választott, hogy ki milyen gumival lép pályára, vagyis lehet vizessel és lehet slickkel is versenyezni. Beöltöztem és felmentem a rajtrácsra a slick gumikkal, a melegítő kör alatt nem éreztem, hogy ezekkel a gumikkal teljesíteni tudom a versenyt, így az éles rajtra már nem álltam fel.

Sajnos ez megint egy nullázás volt, úgy gondolom ez így volt helyes, és ezt igazolták a bekövetkezett balesetek is. Ketten is elindultak slick gumival és kosárban vitték haza a motort, szerencsére a pilóták karc nélkül megúszták.

Összességében az idei bajnokság nem úgy sikerült számomra, ahogy vártam, hiszen az első Pannónia ringes futamon technikai okok miatt ki kellett állnom, Szlovákiában az utolsó körben elcsúsztam, és itt az eső miatt nem tudtam elindulni. Ezek ellenére pozitív évet zártam, mert nagyon sokat javítottam az időimen, ami arra ösztönöz, hogy jövőre még keményebben dolgozzak, hogy a bajnoki tabellán feljebb kerülhessek.

Szeretnék gratulálni mindenkinek, akik végig motorozták ezt az évet, és gratulálok a helyezetteknek! Jövőre újra rajthoz állunk, hogy motorozzunk egy jót! Jó pihenést, és eredményes felkészülést!

Jövőre találkozunk!